DOPORUČUJEME

Za posledním puchýřem 2023

Turistický vycházkový okruh Žďár nad Sázavou

Okruh je vyznačen místním turistickým značením - žlutým puntíkem. Na vycházkový okruh lze nastoupit v jakémkoli místě trasy a zvolit si tak různou délku vycházky, nebo lze okruh rozdělit na více částí. Celkem je okruh dlouhý 23km.

Popis trasy: my okruh začneme od silnice na Hamry n.S., před mostem nad železniční tratí na Havlíčkův Brod, vlevo pěšinou podél plotu zahradního centra "Vysočina", přes cyklostezku č.19, dolů k řece "Sázava". Tady přes lávku a hned vpravo k čističce odpadních vod, šikmo vlevo nahoru lesní cestou, rovně přes cestu vedoucí k rybníku"Křivý" / modrá tur.značka /, zpevněnou cestou kolem studánky "U Křiváku", podél firmy "ŽĎAS, a.s." a "Radonínského" rybníka do obce Radonín. Tady opět rovně přes silnici na Nové Veselí, přes červenou tur.značku, kolem rybníku "Černý", alias"Vetla", až k železniční tratí na Brno. Za tratí vlevo a hned vpravo směrem k silnici na Vatín. Asi v polovině této cesty vlevo lesem až k obchodnímu centru u benzinové pumpy na Brněnské ulici. Zde rovně přes silnici, vedoucí na Vatín, k chatové kolonii "Krejdy". Tady vpravo kolem rekreačních chat a vlevo přes hráz "Velkého krejdského" rybníka. Za hrází vpravo mezi "Honzovskými" rybníky a za nimi vlevo lesními cestami, dle značení, k silnici na Jámy. Zde kousek po silnici vpravo, až do horní pravotočivé zatáčky, a odtud rovně lesní cestou a po louce, kolem posedu, k silnici Veselíčko - Jámy. Po silnici vlevo do obce Veselíčko a hned za žel.tratí, směr Nové Město n.M., mírně vlevo pěšinou přes louku k hlavní silnici na Nové M.n.M. Pak kousek vlevo podél silnice a hned vpravo přes silnici a lesní cestou rovně, přes modrou tur.značku, až k silnici na Lhotku. Zde vlevo po silnici do obce Vysoké. Tady za kapličkou vlevo a polní cestou k "Černému lesu", k posedu, a lesní pěšinou vedle hřbitova a vpravo souběžně s "Konventským" rybníkem, až k lávce přes "Stržský" potok. Za lávkou vlevo podél "Konventského "rybníka a kolem zámeckých zahrad až k silnici . Zde kousek vlevo k přechodu pro chodce a za přechodem na cyklostezku č.5061 směrem k "Pilské" nádrži. Po stezce pak a po červené tur.značce, pod hrází kolem "Tálského"mlýna, k tur.rozcestníku umístěného za hrází nádrže. Odtud vlevo po modré tur.značce, k rozcestí "U Jordánku", vpravo ke "Starému dvoru" a k "Mamlasovi". Dále rovně, žlutým "Hamerským okruhem", a hned, v lesíku, vlevo polní cestou k rybníčku "Pihoun" a k zahrádkářské kolonii. Podél plotu pak vpravo cestou k silnici na Hamry n.S. - na místo našeho výchozího bodu. Trasa nabízí nejen pěknou přírodu, výhledy, ale i méně známé zajímavosti okolí města Žďár nad Sázavou. Děkujeme za účast a prosíme jen o dodržování všech pravidel chování v přírodě, vč. pravidel pro chráněnou krajinnou oblast. Dále je nutné dodržovat bezpečnostní pravidla při pohybu po silnice a při přecházení. Za KČT odbor Žďár nad Sázavou a na počest tvůrcům okruhu Oldovi Růžičkovi a Václavu Škábovi, alias "Starému bobrovi", připravil Josef Miluška, předseda odboru.

Naučné stezky Žďárska a širšího okolí

Další náměty na individuální program

Určitě navštivte informační centrum ve městě Žďár n.S., dále stojí za to si prohlédnout Žďárské regionální muzeum Na tvrzi, Muzeum nové generace u zámku, Modelové království železnic, nebo v okolí Horácké muzeum v Novém Městě na Moravě, Městské muzeum v Bystřici nad Pernštejnem / města jsou dobře dostupná po železnici /, atd.